Menu

Často kladené otázky

Jak připravujeme naše BARF produkty?down arrow

Naše produkty vynikají použitím vysoké kvality surovin, které pochází od našich lokálních dodavatelů. Všechny tyto suroviny jsou určeny pro lidskou spotřebu, což zajišťuje, že naše produkty splňují vysoké standardy kvality. Kompletní směsi jsou pečlivě připravovány z prvotřídní svaloviny a vnitřností, výživných příloh, čerstvé zeleniny, bylinek a semínek. Nezapomínáme ani na důležité vitaminy a minerální látky, které jsou nezbytné pro zdravou a vyváženou stravu.

Více informací naleznete v našem článku

Proč nejsou v našich směsích použity kosti?down arrow

Existuje několik důvodů, proč jsme se rozhodli nezařadit kosti do naší stravy. Prvním důvodem je, že přidávání kostí může značně ovlivnit vyváženost stravy. Důvodem je, že obsah vápníku a fosforu a dalších látek je v různých kostech rozdílný, a liší se i jejich stravitelnost. Tyto rozdíly v kostech jsou dané především jejich druhem a stářím zvířat, ze kterých kosti pocházejí. Pokud bychom spoléhali na přidávání kostí jako zdroje vápníku a dalších minerálních látek, nemohli bychom určit jejich skutečný obsah, který může značně kolísat. Pes pak může trpět jejich nedostatkem nebo nadbytkem.

Více informací nalezne v našem článku

Kosti nebo doplňky stravy?down arrow

Naše strava je kompletní a vyvážená podle vědecky podložených nutričních standardů. Sestavit takto vyváženou stravu pouze z přírodních surovin, bez použití doplňků, je velmi obtížné až téměř nemožné. Přírodní suroviny mají různorodý a velmi kolísavý obsah živin a snadno tak dojde k situaci, kdy jsou některé látky v nedostatku a jiné v nadbytku. Komerčně vyráběné doplňky mají oproti tomu standardní a přesně deklarované složení. Je známé a vědecky prokázané, že v syrové stravě složené pouze z přírodních surovin chybí zejména stopové prvky, nejčastěji měď, zinek, jód a mangan. V závislosti na druhu a množství použitých kostí pak kolísá množství vápníku a fosforu, kterých může být nedostatek stejně jako nadbytek. Kosti jako doplněk syrové stravy mají velmi variabilní zastoupení vápníku a fosforu, takže jejich správné množství lze odhadnout poměrně obtížně. Kromě toho mohou způsobovat u citlivějších psů zdravotní problémy (zácpy, problémy s trávením, při podávání celých kostí fraktury zubů, ucpání nebo poranění trávicího traktu).

Zda jsou přírodní zdroje zdravější, než komerčně vyráběné doplňky je velmi diskutabilní. I tzv. přírodní zdroje mohou být v současné době kontaminovány toxickými látkami z vnějšího prostředí, např. v kostech se hromadí zejména olovo a fluoridy. V tomto případě pak může být kvalitní komerční doplněk výhodný nejen z hlediska známého složení, ale i z hlediska pravděpodobné nižší kontaminace toxickými látkami.

Kdy dorazí Vaše objednávka?down arrow

Každou objednávku připravujeme s maximální péčí a začínáme ji připravovat nejpozději následující den po vytvoření objednávky. Naším cílem je, abyste vaše objednané produkty obdrželi co nejdříve. Standardní doba doručení je 3 až 5 dní od okamžiku objednání. Samozřejmě, snažíme se doručit vaši objednávku co nejrychleji a spolehlivě.

Co je to termobox a jak ho mohu vrátit?down arrow

Termobox je speciální přepravní box, který slouží k dodání vaší objednávky v optimálním stavu a teplotě. Je navržen tak, aby udržoval vaše zboží v dokonale zamražené. Máme však pro vás možnost termobox vrátit a tímto krokem můžete ušetřit při dalším nákupu.

Vrácení termoboxu je jednoduché. Pro více informací naleznete pod tímto odkazem

Jak mám krmit a jaké je dávkování?down arrow

Servírujte svému pejskovi vždy rozmražené na pokojovou teplotu. Tento proces obvykle trvá několik hodin, a tak vyndávejte z mrazničky s dostatečným předstihem. Poté jednoduše vysypte do misky.

Pokud by jste zapoměli porci vytánout, vložte i s obalem do nádoby s tepolou vodou.

Jak skladovat doručenou objednávk?down arrow

Namíchané směsi jsou šokově zamražené, čímž je zajištěna maximální čerstvost. Skladujte v mrazničce po dobu 6 - 8 měsíců od data výroby uvedeném na obalu.

Rozbalené a rozmražené porce skladujte v lednici a vždy spotřebujte maximálně do 2 - 3 dní.

Mohu objednat na jakékoli místo v ČR?down arrow

Ano, můžete objednat kamkoli po celé České republice. Objednávka je doručována prostřednictvím přepravní služby PPL, která zajistí bezpečnou a spolehlivou přepravu. Objednávka je umístěna do speciálního termoboxu, který udržuje vaše zboží zamražené a v optimální teplotě během celého procesu doručení.

Jaká je ideální denní dávka pro mého psa?down arrow

Doporučené dávkování je vždy uvedeno u detailu produktu na našich webových stránkách. Pro dospělé psy a seniory se obecně používá výpočet krmné dávky ve výši 2-3 % jejich váhy denně. U štěňat je pak doporučeno podávat 3-4 % jejich váhy denně.

Pamatujte, že při dávkování je důležité brát v úvahu také aktivitu, věk a stav vašeho psa. V případě nejistoty se na nás obraťte, rádi vám poskytneme individuální rady a doporučení pro váš konkrétní případ.

Můžete však využít také naši službu Rawfan na míru, kde vám jednotlivé porce připravíme a nabalíme na každý den zvlášť. Tímto způsobem získáte přesně odměřenou dávku podle potřeb vašeho pejska.

Kolik stojí doprava?down arrow

Cena dopravy závisí na hmotnosti vaší objednávky. Obvykle se pohybuje v rozmezí 119–149 Kč. Tato cena je stanovena tak, aby zohledňovala náklady spojené s přepravou. Přesnou cenu dopravy vám bude zobrazena při finalizaci vaší objednávky, než provedete platbu.

Jak přejít z granulí na BARF?down arrow

Postup přechodu z granulí na BARF je detailně popsán v našem článku dostupném na této stránce

V článku najdete veškeré informace. Doporučujeme vám pečlivě prostudovat tento článek a v případě dalších otázek se neváhejte na nás obrátit.

Co když mám nemocného pejska?down arrow

V takovém případě jste u nás na správném místě. Jsme specializovaní na poskytování stravy pro psy s různými zdravotními potížemi. Každý případ je individuálně řešen ve spolupráci s našimi klienty. Nejprve konzultujeme stav pejska s odborníkem na výživu psů, MVDr. Evou Štercovou, PhD., která posoudí specifické potřeby a navrhne vhodnou stravu.

V případě nemocného pejska můžete využít naši službu Rawfan na míru nebo pokud máte jakékoli dotazy, neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím e-mailu na adresu info@rawfan.cz. Jsme připraveni vám pomoci s jakýmkoli zvláštním požadavkem týkajícím se stravy pro vašeho mazlíčka.